2011. június 4., szombat

I. Kritika - Szandra Burke's Life by: Szandíí

Sziasztok!


Meghoztuk az első igazi bejegyzést az első "áldozatunkról"...szóval...


1, Kinézet és fejléc


Az első kép, amit a blogról meglátok, amikor megnyitom, nagyon szép. A fejléc rendesen illeszkedik, nem lóg ki sehonnan, abszolút a helyén van. Második pillantásra viszont nekem a két kéz közti felirat nagyon kilógott a képből. Kicsit jobban megformázhattad volna, például egy dőlt betűtípussal vagy más színnel, és úgy sokkal jobban illeszkedne az egész fejlécbe. Ez szerintem sokat javítana az összhatáson.

A következő, amiről írnék az maga a sablonod. Jól néz ki ez a barna szín (én személy szerint nagyon szeretem a barnát), de néhány helyen használhatnál pár élénkebb árnyalatot is. Hidd el az egész blogot feldobná, mivel így, a nagy barnaságban néhány helyen (például a linkcseréidnél és a chat-nél) kissé kaotikusnak hat a blog. Ezen kívül még a képek formázásra kellene nagyobb figyelmet fordítanod. Ha egy méretűre állítod a őket (például a szereplőknél) rögtön egységesebb lesz az összkép.

2, Történet és fogalmazás


Először is a fogalmazásodról; néhány helyen gyakran előforduló hibád a szóismétlés és egybeírandó szavak külön írása (rosszul lét- rosszullét, jó kedvűen – jókedvűen). Ezeken kívül az tűnt fel, hogy párszor túl körülményesen fogalmazol (Ezekre gondolva, éreztem, - Ahogy ezekre gondoltam éreztem) és ebből kifolyólag előfordulnak szórendi és fogalmazásbeli problémák (Ezeken végig gondolva – ezeket végiggondolva, segít a lenyugvásban - segít lenyugodni). Ezeken kívül néhol feltűnnek a központozási hibák( túl gyakori vessző használat) és egy-egy fejezet formázására szánhatnál több időt, mert, ahogy látom, hatalmas térközök maradnak ki a bekezdések között párszor.


De alapjában véve a történetedben semmi kivetnivaló nincsen. Érződik az írásodból, hogy szívesen foglalkozol vele és szereted csinálni. 

3, Tippek

- Javaslom, hogy keress egy bétát, aki segít kiküszöbölni az előbb említett problémákat( legalábbis úgy gondolom, hogy még nincsen bétád).
- Színesebbé tenné, és jobban felkeltené az érdeklődést, ha minden fejezethez mellékelnél, mondjuk ajánlott zenét vagy egy szép idézetet, de, (amit már alkalmazol is) egy jól eltalált kép is sokat lendít a fejezet összképén.

Összeségében: 10/7-re értékelnénk jelenleg a blogodat, de biztos vagyok benne, hogy képes vagy te ennél többre is…:) 




Természetesen ha valamivel nem értetek egyet azt jelezzétek!
Szandíí blogját itt találjátok: http://taylor-fanfiction.blogspot.com
Pusz, Cheryl&Audrey

5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon jó az oldal, nagyon tetszik az ötlet, hogy építő kritikát nyújtotok mindenkinek! Na, hajrá, én mindjárt ki is teszem az oldalamra... Sok sikert!
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Még valami: Építő kritika az építő kritikusoknak... :D Csak annyi lenne, hogy szerintem lenne még valami, amit értékelhetnétek a történetekben: a karakterek. Véleményem szerint az nagyon fontos, mert ha valaki fanficet ír, akkor meg tudja-e úgy jelentetni a szereplőt, hogy az hű maradjon eredeti szerepéhez, valamint ha saját fejéből kipattant szereplői vannak, akkor az olvasó élethűnek érzi-e őket? Nos, csak ennyit akartam mondani... :)
    Puszi

    VálaszTörlés
  3. Kösz, Orchidée, ez jó ötlet, szerintem alkalmazni fogjuk:)

    VálaszTörlés
  4. húúúú.:D Ez egy remek ötlet.(: Így legalább én is több történetet megismerek.:D

    VálaszTörlés